tiistai 18. tammikuuta 2011

Koiralle kerros villaa

Vihdoinkin! valmistui tämä koiran nuttu. Oli siinä työ, mutta sinnillä vein loppuun asti, enkä aloittanut tällä kertaa yhtään uutta työtä kesken tämän. Kovasti teki mieleni, kirjolapasia suunnittelin ja muutamaa muutakin pientä ja nopeeta. Mutta sinni ei antanut periksi :) ja olen tyytyväinen ettei antanut.


Ystäväni tilasi omalle koiralleen lämpimämmän nutun, joka olisi vähän väljempi kuin aiemmin käytössä ollut, ja toi minulle langatkin. Lankana Novitan Seitsemän veljestä, puikot 3,5mm ja 4mm. Ja malli löytyi Dropsin sivuilta. Olin oikein tyytyväinen ohjeeseen, sitä oli helppo seurata ja mallikuviot oli ymmärrettäviä. Tämä ei suinkaan ollut minulle itsestäänselvyys, joskus olen sieltä tulostanut ohjeita, joista en ymmärrä yhtään mitään.



Kaikista haastavinta minulle oli nuo palmikot, joita tuntui riittävän. Loppujen lopuksi malli jäi hyvin päähän, ja erityisesti tykkäsin tuosta keskellä selkää kulkevasta isommasta kuviosta. Ja tajusin, että tämä taisi olla isoin palmikkokuvioinen työ, minkä olen tehnyt tähän mennessä. Kokona oli tässä muuten se M-koko, joka oli suunniteltu cockerspanielille. Noh, lyhensin poikakoiran ollessa kyseessä mahan alustaa. Aloitin kavennuksen aikaisemmin kuin ohjeessa, ja sitten en epähuomiossa muistanut vastaavasti pidentää selkäpuolelta. Ei kuulemman haitannut, ja mikä parasta, meni tarpeeseen kun ehti vielä näille lumille ja pakkasille.



Mallina toimi nutun saaja, Barney, joka oli kuvattavana melko uusi tuttavuus. En sitten osannut ollenkaan asentaa kameraa noin vilkas liikkeiselle koiralle, mutta eikhän näistä kuvista jonkinlaisen kuvan saa miten se nuttu istui päälle. Seuraavia pakkasia odotellessa, näihin kuviin, näihin tunnelmiin!

Ei kommentteja: